Producent rolet i bram garażowych

Facebook

Instagram

Pinterest

TikTok

YouTube

570 101 101

kontakt@roletyalu.pl

Jak zamontować bramę garażową?W poszukiwaniu najlepszego i optymalnego sposobu na zabezpieczenie garażu bramą odkrywamy wiele różnych możliwości. W tym jeden z bardziej popularnych sposobów z wykorzystaniem bram garażowych segmentowych, które pozwalają na odizolowanie garażu od warunków zewnętrznych nawet przy niewielkiej, możliwej do zagospodarowania przestrzeni przed nim.

 

Bramy garażowe segmentowe

 

Na popularność bram garażowych segmentowych wpływa w szczególności łatwość ich montażu, konkurencyjna cena i możliwość montażu przy wykorzystaniu niewielkich przestrzeni. Bramy garażowe segmentowe są doskonałym narzędziem do izolacji pomieszczeń garażowych przed warunkami pogodowymi, bardzo dobrym zabezpieczeniem przed włamaniem i świetną izolacją dźwiękochłonną. Te wykonane z pianki poliuretanowej pozwalają także na tworzenie się mostków cieplnych, dodatkowo izolując pomieszczenia garażowe i zabezpieczając je przed wychłodzeniem. Wyśmienicie sprawdzają się w garażach usytuowanych w bryle budynków mieszkalnych.

 

Montaż bram garażowych segmentowych jest dość łatwy. Wymaga jednak wsparcia fachowców, szczególnie gdy planujemy montaż dodatkowej automatyki do bramy. Zautomatyzowanie otwierania i zamykania bram garażowych pozwala na korzystanie z garażu bez konieczności opuszczania ciepłych pomieszczeń samochodów. Z tego też powodu dodatkowa automatyka sprawia, że korzystanie z garażu nawet w środku zimy i w deszczowe dni nie naraża nas na wystawianie się na chłód, mróz i deszcz. W dzisiejszym, poradniku krok po kroku przedstawimy sposoby montażu bramy segmentowej.

 

Proces montażu bramy garażowej segmentowej


Zanim przystąpimy do montażu, musimy dokładnie sprawdzić pion ściany oraz poziom posadzki otworu, w którym będzie montowana brama. Następnie przy pomocy kotew montujemy do ściany prowadnice pionowe i sprawdzamy poprawność zachowania pionów. Kolejnym krokiem jest instalacja wyciągu bramy. Podstawy sprężyn skrętnych, stanowiące łożyska rur nawojowej należy zakotwić do podłoża, pamiętając, że wysokość kotwienia wyznacza oś rury nawojowej, następnie montujemy sprężynę skrętną i łączymy przy pomocy przegubu z rurą nawojową. Teraz pora na montaż prowadnic poziomych, które montujemy do podstawy łączącej je z prowadnicami pionowymi. Dodatkowo wyciąg łączymy z listwą podstawy rury nawojowej i instalujemy odbojniki. Teraz montujemy uszczelki wewnątrz otworu garażowego przy pomocy kołków montażowych. Następnie przechodzimy do instalacji poszczególnych paneli. Pierwszy panel instalujemy na prowadnicach, rozbrajając go wcześniej w uchwyt otwarcia ręcznego. Poszczególne panele umieszczamy pomiędzy prowadnicami, instalując na nich podstawy rolek oraz rolki. Po zainstalowaniu wszystkich paneli montujemy stalowe linki w kierunku od bębna nawojowego do dolnej podstawy rolki. Za pomocą metalowych drążków naciągamy sprężyny skrętne w kierunku skręcenia.