BRAMY GARAŻOWE ROLOWANE OCIEPLANE - INSTRUKCJA MONTAŻU


Zakupiłeś rolowaną, ocieplaną bramę garażową i decydujesz się na zamontowanie jej przez ekipę montażową?

Zapewniamy, że cały ten proces nie należy do najtrudniejszych czynności, a z naszą pomocą poradzIsz sobie doskonale. 

Przedstawiamy, wygodną, przyjemną dla każdego użytkownika instrukcję montażu bramy.

 

Od czego zacząć?

 

Przede wszystkim, cały proces musi zostać wykonany przez przeszkoloną ekipę montażową. W przeciwnym razie, samodzielna instalacja może spowodować pewne niedociągnięcia, czy usterki i narazić nas na niepotrzebne dodatkowe koszty. 

Należy uważnie przestrzegać obowiązujących przepisów BHP, mając szczególnie na uwadze przepisy dotyczące bezpieczeństwa pracy z urządzeniami elektrycznymi i pracy na wysokościach. 

Przed rozpoczęciem prac należy dokładnie przeczytać instrukcję i bezwzględnie stosować się do jej zaleceń.  

To niezbędne informację, które gwarantują prawidłowy montaż i użytkowanie bramy typu BGR. 

Najbardziej bezpieczną pozycją do transportowania, magazynowania oraz składowania bram pozostaje pozycja pozioma na płaskim podłożu w opakowaniu zabezpieczonym przed możliwością uszkodzenia. Bramy należy dostarczyć w komplecie zgodnie z załączoną do dostawy listą elementów składowych. 

 

Do montażu potrzebujemy: 

- jeśli montaż odbywa się do nadproża żelbetowego lub cegły pełnej - zastosuj kołki rozporowe Ø 6÷8 mm lub większe

- gdy montaż odbywa się do ściany z materiałów otworowych - zastosuj odpowiednie systemy montażowe przewidziane do tego rodzaju ścian 

- kiedy montaż odbywa się do ścian z cegły szczelinowej lub gazobetonu - wykorzystaj kołki do cegły szczelinowej 

 

Warunki montażowe: 

a) W przypadku murów – montaż wykonujemy do równych powierzchni o odpowiedniej wytrzymałości, wykonanych zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego. 

b) W przypadku konstrukcji metalowych – montaż wykonujemy do materiałów o odpowiedniej grubości ścianek, połączonych ze sobą zgodnie z obowiązującymi zasadami dotyczącymi obróbki metalu. 

 

Po rozładunku, składowaniu i magazynowaniu elementów należy sprawdzić ilość i jakość dostarczonych elementów zgodnie z - wymiarami zewnętrznymi bramy, szerokości otworu ościeżą, wysokości otworu ościeża, poziomu podłoża, na którym montujemy bramy, pionowość ściany, do której ją montujemy, płaskość ściany oraz przekątne otworu ościeża. Dopiero po dokładnym sprawdzeniu niniejszych zależności możemy bezpiecznie rozpocząć proces jej instalacji.

 

 

Montaż bramy garażowej. 

Prawidłowe działanie bramy garażowej jest uzależnione od doskonałego zamontowania jej, w przeciwnym razie działanie bramy, nie będzie takie, jak powinno. 

 

Od czego rozpoczynamy proces montażu bramy garażowej typu BGR/SK, BGR/SKO-P?

 

Pierwszym krokiem jest prawidłowy montaż bramy na ścianie z obydwu stron oraz we wnęce. Następnie sprawdzamy wymiary otworu budowlanego, wkładamy prowadnice do boków skrzynki, wywiercamy otwory w miejscu połączeń i zanitujemy nitami lub przekręcamy wkrętami. 

Pamiętajmy o równomiernym podniesieniu prowadnic z zamontowaną pustą skrzynką przystawiając ją tym samym do otworu wnęki (czyli ościeży). Zwracamy uwagę na ustalenie prawidłowej pozycji prowadnic rozstawiając je w pionie oraz ustalenie prawidłowej pozycji skrzynki w poziomie i zaznaczamy miejsce kotwiących połączeń miejsca montażu. 

Następnie odstawiamy konstrukcję bramy, by zająć się wywierceniem otworów montażowych w oznaczonych przez nas wcześniej miejscach. Wykonujemy otwory w ścianie ościeży i nadproża. 

 

Pamiętajmy o zachowaniu następujących zasad przy osadzaniu materiałów kotwiących : 

- Otwór w ścianie ościeży i nadproża powinien odpowiadać średnicy kołka, 

- Oczyszczamy otwory montażowe z pyłu i drobin urobku, 

- Wciskamy kołki lekko uderzając młotkiem osadzamy w wywierconych otworach, 

- Przestrzegamy najmniejsze dopuszczalnej głębokości osadzenia kołków i materiałów kotwiących,

- Kołki i materiały kotwiczące dokręcamy dopuszczalnym momentem obrotowym. 

 

Po wykonaniu tejże czynności ponownie ustalamy prawidłową pozycje prowadnic rozstawiając je w pionie oraz pozycje skrzynki w poziomie. Co ważne, otwory montażowe w prowadnicach i skrzynkach muszą doskonale nałożyć się z otworami w ścianie ościeży. 

Skrzynkę zamocowujemy do nadproża. 

Następnie łączymy kabel montażowy z kablem siłownika bramy garażowej, tak, by zabezpieczyć je przed przetarciem i podłączamy do gniazdka zasilającego. 

Później, uruchamiamy siłownik bramy garażowej w kierunku zwijania w celu ustawienia pozycji tak, aby otwory do montażu wieszaków w rurze nawojowej zostały ustawione w dolnej części. 

 

Po tych czynnościach przygotowujemy pancerz bramy do montażu zakładając na końcowy górny profil odpowiednią ilość wieszaków, połączyć je nałożone na końcowy profil pancerza z rurą nawojową, wypośrodkować pancerz równomiernie względem prowadnic. Po połączeniu wieszaków z rurą nawojową uruchomić siłownik bramy garażowej za pomocą kabla montażowego w kierunku podnoszenia. Wykonujemy to, by nawinąć pancerz na wał, w taki sposób, by listwa dolna zatrzymała się ponad prowadnicami. Wprowadzamy listwę dolną pancerza do prowadnic, jednocześnie uruchamiając siłownik bramy w kierunku zwijania w celu ustawienia dolnej pozycji krańcowej, tak by pancerze w przypadku: 

- zastosowania wieszaków dociskany był do tylnej części skrzynki

- wykorzystania wieszaków blokad był prawidłowo zablokowany w górnej części bramy 

(w tym przypadku przykręcamy pierścienie i wieszaki do rury nawojowej, wykonujemy tę czynność ze szczególną ostrożnością, by nie uszkodzić siłownika.

 

Następnie ponownie uruchamiamy siłownik w kierunku zwijania w celu ustawienia górnej pozycji krańcowej w taki sposób, by listwa dolna pancerza bramy całkowicie pozostała w prowadnicach. 

Rozłącz kabel siłownika od kabla montażowego wprowadzając go do puszki połączeniowej istniejącej instalacji elektrycznej. 

Kolej na podłączenie siłownika, urządzeń sterujących i zabezpieczających do instalacji elektrycznej (zgodnie z schematami załączonymi z produktami). 

W finalnym etapie montażu sprawdzamy działanie siłownika, zamykamy skrzynkę wkręcając wkręty montażowe poprzez obudowę do boku skrzynki, zamontowujemy i sprawdzamy działanie awaryjnego napędu ręcznego, a po zamknięciu usuwamy folie ochronne z pancerza, prowadnic oraz skrzynek. Na koniec zakładamy zaślepki maskujące na skrzynki i prowadnice. 

 

 

W ten sposób dobrnęliśmy do końca całego procesu montażu. Mamy nadzieję, że zarówno produkt jak i jego finalny wygląd spełnił Państwa najśmielsze oczekiwania. 

 

 

Zapraszamy również do zapoznania się z naszą bardziej szczegółową instrukcją montażu bram garażowych rolowanych dostępną do pobrania poniżej:

INSTRUKCJA MONTAŻU BRAMY GARAŻOWEJ ROLETOWEJ - KLIKNIJ TUTAJ

 

Poznaj Nas Bliżej i obejrzyj film o naszej firmie:


 
 
 

Wizualizacje osłon zewnętrznych

 

 

 

Wizualizacje osłon wewnętrznych

 

 

 

Kontakt do naszej firmy - ZAPYTAJ O WYCENĘ I POMIAR

 
STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU